قانون تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی

قانون تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی

ماده واحده

به منظور جذب، آموزش و سازماندهی دانشجویان داوطلب دانشگاهها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی و تقویت روحیه همیاری، ‌مسئولیت‌پذیری، بسط فرهنگ و تفکر بسیجی و ایجاد آمادگی دفاع همه‌جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، علمی،‌ دفاعی، بسیج دانشجویی در کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی توسط نیروی مقاومت بسیج و با پشتیبانی وزارتخانه‌های فرهنگ و آموزش عالی، ‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاهها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی تشکیل، تقویت و توسعه می‌یابد.

‌تبصره 1. به منظور مشارکت بیشتر دانشجویان بسیجی در امور فرهنگی دانشگاهها، مسئول بسیج دانشجویی آن دانشگاه، مؤسسه و مرکز‌آموزش عالی، عضو شورای فرهنگی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خواهد بود.

‌تبصره 2. وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند اعتبار مورد نیاز ‌این قانون را در سال 1377 از ردیف تقویت بنیه دفاعی (503041) سرانه بسیج دانشجویی و از ردیف بودجه فرهنگی و پژوهشی دانشگاهها تأمین و ‌برای سالهای بعد دستگاههای فوق مکلفند در حدود امکانات عمل نمایند.

تبصره 3. روز دوم آذرماه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام (‌ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی، روز بسیج دانشجویی و شانزدهم دی ماه‌سالروز شهادت دانشجوی بسیجی شهید سید حسین علم‌الهدی و همرزمان دانشجوی وی در هویزه به عنوان روز شهدای دانشجوی بسیجی تعیین ‌می‌گردد.

‌تبصره 4. آیین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه ماه توسط نیروی مقاومت بسیج با همکاری وزارتخانه‌های فرهنگ و آموزش عالی، ‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تایید ستاد کل نیروهای مسلح در صورت تصویب مقام معظم‌ رهبری لازم‌الاجرا خواهد بود.

تاریخ تصویب: 1377/9/22  ‌تاریخ تایید شورای نگهبان: 1377/9/25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *